Omul se mai si hraneste , iar cand o face, poate alege ceva gustos, hranitor si mai prietenos pentru natura. O mancare cu un aport caloric si proteic crescut, sursa de fier, fibre, potasiu si cateva vitamine este lintea. Ii putem spune simandicos ‘Supa Dahl’, daca-avem chef de mancare indiana.

De ce am avea nevoie pentru 4 portii:

– linte rosie, cam o cana de 200 ml.
– 1 ceapa medie taiata fin, dar merge si mai din topor
– 3-4 catei de usturoi
– un strop de ulei de masline (de preferat, insa se poate folosi orice alt fel de ulei)
– 2 morcovi taiati cubulete
– 1 radacina de albitura (pastarnac sau patrunjel) tot cubulete
– sos de rosii, jumatate de cana,  facut in casa sau din marele comert
– sare, piper
– cateva frunze de patrunjel

Ingrediente pe care e bine sa le ai, fac supa mai gustoasa:
– 3-4 lingurite  lingura de curry. Poate fi un fel sau mai multe feluri, eu personal folosesc minim 2 feluri de curry (masala/galben & un mix specific indian – ii spune ‘garam masala’)
– o bucata mica de ghimbir, taiata patretele mici-mici sau fasii de 1-2 cm lungime
– un pic de mix de legume uscate pt. gatit, de preferat din vreun magazin naturist (asta pentru ca majoritatea produselor tip vegeta contin glutamat monosodic, un aditiv cu efecte secundare)
– o lingura de boabe de coriandru, maruntit inainte (prin orice metoda mecanica)


Si iata cum procedam:

– se pune la fiert intr-o oala de supa de dimensiune medie la foc mediu-mare, intai albiturile & morcovii, urmati dupa 10 minute de linte.
– ceapa si usturoiul se calesc  intr-o tigaie la foc mediu impreuna cu sare si ceva piper pana cand amestecul capata o culoare usor aurie (cam 5 minute)
– se adauga curry si jumatate din coriandru, se continua cu  calitul pret de inca 2 minute
– apoi continutul din tigaie se muta in oala in care fierbe lintea si-am terminat cu tigaia
– in paralel se poate pune la fiert o oala mica cu apa, daca continutul de apa din oala mare scade.  Nu-i nevoie neaparat apa fiarta, se poate adauga si apa rece de la robinet,  dar apa rece creste timpul de gatit
– dupa vreo 10 minute, adaugam ghimbirul si jumatate din frunzele de patrunjel, ambele usor sau bine maruntite, dupa cum va taie capul, cutitul si cheful de bucatarit
– tot continutul fierbe vreo 20-30 de minute sau pana cand lintea devine foarte moale, aproape de a fi pasata
– dam focul mic si se scoate din oala tot continutul mai solid cu o sita ca aceasta sau orice aveti prin casa

 

 

 

-punem totul intr-un blender si mixam pana devine o pasta omogena.
– punem crema inapoi in oala, impreuna cu sucul de rosii si restul de coriandru si se mai fierbe inca vreo 5 minute, pentru ca ultimele ingrediente sa se imprietenteasca. Eventual si ceva apa.
– la sfarsit adaugam ultimele frunze de patrunjel

Cam asa arata produsul final:

Daca mancarea vi se pare prea ‘grea’, se poate adauga direct in farfurie cativa stropi de zeama de lamaie.

Este si posibilitatea de-a sari peste pasul blend-uirii si sa se continue inca vreo 10-15 minute cu fiertul pana continutul devine foarte moale. Asa avem atat textura dar si o mancare cu aspiratii de supa. Noua asa ne place iar in farfurie arata astfel:

Desi pare usor ne-interesanta, va asigur ca mancarea este tare gustoasa si aromata mai ales daca in ea se pune curry si coriandru boabe. A, era sa si uit: Dahl-ul merge de minune cu niste orez alb fiert simplu. O reteta de orez este aici.

Pofta buna.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close